التخطي إلى المحتوى الرئيسي

كيف تحمي حاسوبك من فلاشات مفاتي usb

     افضل 7 برامج لحماية الكمبيوتر من تهديدات فلاشات مفاتي USB 

تعد مفاتيح الايسبي من الاجهزة الاكثر مساهمة في انتشار الڤيروسات والبرامج الضارة ، وهذا راجع الى شعبية إستخدامها حول العالم ، فإلى وقت ليس ببعيد كان من اشهر ناقلات الڤيروسات والبرامج الضارة "ديسكيت " إلا انه مع تراجع إستخدامها اضحى المهاجمون يهتمون بمفاتيح الايسبي بشكل كبير بل اضحت من ابجديات صنع اي برنامج ضار ان ينتقل عبر مفاتيح الايسبي وإلا كان ڤيروسه ضعيف ولن يلقى الإنتشار الذي يطمح اليه مصنعه . لهذا كان لابد من جهة مستعملي الحواسيب التفكير في حماية اجهزتهم من شر مفاتيح الايسبي من جهة ،ومن جهة اخرى بادرة العديد من الشركات في صناعة عدد من البرامج التي تهتم بالحماية من تهديدات مفاتيح الايسبي ، والتي بدورها سنلقي عليها الضوء في هذه المقالة4
Autorun Protector 1.1




انه بالفعل برنامج رائع فهو يحميك بطريقتين : الاولى عن طريق حماية حاسوب من ان تصيبه عدوى من احد البرامج الضارة المتواجدة على مفاتيح الايسبي ، الثانية انه يحمي مفتاح الايسبي من ان تنقل اليه برامج ضارة متواجدة على الحاسوب  

USB Guardian 2



  

هو من البرامج المعروفة والشهيرة في حماية الحاسوب من مفاتيح الايسبي وكذلك تنظيفها من البرامج الضارة ، كما
USB Guardian انه قادر على حمايتك من اخطر التهديدات المنتشرة على الساحة الإفتراضية ، يتميز برنامج
بالسهولة في التعامل فلايحتاج الى خبرة في التعامل مع لابرامج لكي تستطيع حماية جهازك من التهديدات المتواجدة حولك

3. Panda USB and AutoRun Vaccine

هو حل من الحلول الامنية التي توفرها شركة باندا ، شركة عريقة ولها تاريخها في محاربة البرامج الضارة طيلة 22 
لايختلف دوره كثيرا عن دور البرامج التي Panda USB and AutoRun Vaccine.سنة مند تأسيسها
 تم الإشارة اليها ، إلا ان مايميزه عن باقي البرامج الاخرى انه اداة مصنعة من طرف شركة لها تاريخها في مكافحة برامج الحماية مما يجعل الاداة مدعومة باحدث التحديتاث الامنية مجانا ! يمكنك مراجعة موقع البرنامج من هنا


,ولاي مساعدات اخرى تفظلو بزيارة صفحتنا على الفيسبوك


       by مدونة احمد الضواهره

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

شرح + اسئله لموضوع Pointers في لغة c++

شرح + اسئله لموضوع Pointers في لغة c++ Lab 2: Using Pointers Lab Objectives: In this lab students will learn: ü Memory concept of variables, pointers and how to use variable identifiers and pointers to refer to the variable. ü Pointer variable declarations and initialization. ü Direct and indirect referencing a variable using the pointer operators. ü Using * and address (&) operators.   Background: When declaring a variable, it is located at a specific location in memory, the memory address. The task of locating variables is automatically performed by the operating system during runtime. In some cases we need to know the address where the variable is being stored during runtime. Variable which stores a reference to another variable is called a pointer. We can directly access the value stored in the variable using a ...

شرح + اسئله عن موضوع Arrays في لغة c++

شرح + اسئله عن موضوع  Arrays في لغة c++  1: Arrays   Lab Objectives: ü Learn how to use the array data structure to represent a set of related data items. ü Learn how to declare arrays, initialize arrays and refer to the individual elements of arrays. ü Learn how to pass arrays to functions. ü Learn how to declare and manipulate Two-dimensional arrays. ü  Background:   Definition Array: A collection of individual values, all of the same data type, stored in adjacent memory locations. One Dimensional Array: An array with a single variable index. Using the array name together with an integral valued index in square brackets refers to the individual values. The first array element always has the subscript 0. The second array element has the subscript 1, etc. The base address of an array ...

شرح واسئله عن Friend function & friend class.

موضوع Friend function & friend class Task #6: Friend function & friend class.   Create and destroy objects dynamically. Static data members and member functions.     Objectives:   Using friend functions, and friend classes.   Using this pointer.    Creating and destroying objects dynamically with operators new and delete, respectively.    Creating dynamic array class.   Using static data members and member functions.   Student Learning Outcomes:   You will: Be able to write a friend function and friend class. Be able to allocate and de allocate objects dynamically.   Background:   You have learned the syntax of friend function, friend class, this pointer, and delete and new operators. You have also learned how to write a static data members and member functions.